Συμβουλές για τα λιπαντικά

Οποιαδήποτε μερικώς χρησιμοποιημένα δοχεία (μπουκάλια) λαδιού κινητήρα, υγρών φρένων ή συστήματος μετάδοσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα διάστημα τριών ετών μετά την αγορά τους. Ωστόσο, το προϊόν θα πρέπει να σφραγίζεται και να αποθηκεύεται σε ξηρό χώρο, μακριά από υγρασία.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που βλέπετε στην ετικέτα ενός δοχείου λαδιού είναι μία ομάδα αριθμών όπως 10W30. Οι αριθμοί αναφέρονται στο ιξώδες του λαδιού, ή την πυκνότητά του.

Ο πρώτος αριθμός ("10" στην περίπτωση αυτή) φανερώνει πόσο εύκολα ρέει το λάδι όταν είναι κρύο, και εάν θα παραμείνει αρκετά αραιό για εύκολη εκκίνηση τα κρύα πρωινά του χειμώνα.

Το γράμμα "W" δείχνει πόσο εύκολα θα ρέει το λάδι όταν είναι κρύο, και εάν θα παραμείνει αρκετά λεπτόρρευστο, για εύκολη εκκίνηση τα κρύα πρωινά, ειδικά το χειμώνα.

Ο δεύτερος αριθμός ("30" στο παράδειγμά μας) δείχνει πόσο καλά θα διατηρήσει το λάδι την πυκνότητά του σε υψηλές θερμοκρασίες.

Ο κινητήρας προσπαθεί να κρατήσει τη βενζίνη σε ξεχωριστό χώρο από εκείνο του λαδιού κατά τη διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα, αλλά λόγω των διακυμάνσεων από τις χαμηλές στις υψηλές ταχύτητες, και από τις χαμηλές στις υψηλές θερμοκρασίες, είναι αδύνατο να θεωρήσουμε ότι δε θα περάσει καθόλου βενζίνη στο λάδι.

Επίσης, η συμπύκνωση από τις ακραίες θερμοκρασίες θα δημιουργήσει υδρατμούς (νερό), οι οποίοι καταλήγουν στο λάδι. Οι ακαθαρσίες και τα κατάλοιπα απομακρύνονται από το φίλτρο λαδιού, αλλά το μόνο πράγμα που απομακρύνει τα άλλα ανεπιθύμητα και επιζήμια υγρά είναι μία πλήρης αλλαγή λαδιού και φίλτρου.

Ελέγξτε το εγχειρίδιο κατόχου για το συνιστώμενο τύπο του λαδιού (όπως 5W30 ή 10W30). Εάν δεν έχετε το εγχειρίδιο κατόχου, ή χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες, ρωτήστε στο πρατήριο καυσίμων σας.

Αφαιρέστε κάθε ακαθαρσία, κερί ή γράσο από την περιοχή του σκουριασμένου σημείου.

Ξύστε την χαλαρή σκουριά με ένα μαχαίρι στοκαρίσματος ή ένα κατσαβίδι.

Χρησιμοποιήστε ένα προσάρτημα τροχού ή περιστροφικού τριβέα στο ηλεκτρικό σας τρυπάνι (γυαλόχαρτο Aρ. 24) για να αφαιρέσετε τη σκουριά. Να είστε σχολαστικός! Τρίψτε μία περιοχή μεγέθους περίπου 10 εκατοστών γύρω από το σημείο σκουριάς. Δεν θα πρέπει να σταματήσετε πριν κάνετε το μέταλλο να γυαλίζει.

Χρησιμοποιήστε ένα πανί για να απομακρύνετε όλη την σκόνη από το τρίψιμο.

Ετοιμάστε το υλικό πλήρωσης αμαξώματος σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στην συσκευασία. Μεγαλύτερες οπές απαιτούν ένα πλέγμα ή ένα προϊόν πλήρωσης από υαλοβάμβακα. Όταν χρησιμοποιείτε υαλοβάμβακα, επεξεργαστείτε τις φυσαλίδες για να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο λείο.

Πληρώστε την τριμμένη περιοχή με ένα λεπτό στρώμα υλικού πλήρωσης αμαξώματος. Κρατήστε την σπάτουλα υπό γωνία 60˚ και εφαρμόστε το υλικό πλήρωσης έτσι, ώστε να είναι παχύτερο στο κέντρο της περιοχής επιδιόρθωσης και λεπτότερο στα άκρα της.

Αφήστε το να στεγνώσει, σύμφωνα με τις οδηγίες, και προσθέστε επιπλέον στρώσεις, αν και όπως είναι απαραίτητο.

Τρίψτε με γυαλόχαρτο το υλικό πλήρωσης που έχει σκληρύνει, ξεκινώντας με ένα χαρτί #40 και τελειώνοντας με #120. Τρίψτε υπό γωνία 45˚, και στη συνέχεια αλλάξτε την κατεύθυνση ώστε να σχηματίσετε ένα Χ.

Απλώστε ένα λεπτό στρώμα στόκου ή ένα υλικό στιλβώματος για να καλύψετε τις αμυχές από το τρίψιμο. Αφήστε το να στεγνώσει σύμφωνα με τις οδηγίες, και στην συνέχεια τρίψτε με ένα γυαλόχαρτο #220 και κατόπιν με #320. Χρησιμοποιείστε ένα πανί για να αφαιρέσετε τη σκόνη από το τρίψιμο.

Καλύψτε τη γύρω περιοχή και ψεκάστε με αστάρι. Ψεκάσετε μερικές λεπτές, ομοιόμορφες στρώσεις, ακολουθώντας τις οδηγίες. Όταν στεγνώσει (διαπιστώστε με την αφή), τρίψτε με υγρό γυαλόχαρτο #360 έως ότου γίνουν λείες, και τελειώστε με ένα γυαλόχαρτο #400. Τρίψτε την περιοχή έως ότου γίνει λεία σαν γυαλί! Απομακρύνετε όλη την σκόνη με ένα πανί.

Ψεκάσετε με το σωστό χρώμα ή βαφή με ένα προϊόν ψεκασμού επιδιορθώσεων. Θα χρειαστείτε τουλάχιστον πέντε πολύ λεπτές στρώσεις. Κάθε στρώση πρέπει να εφαρμόζεται ομοιόμορφα, και θα πρέπει να μπορείτε να δείτε το χρώμα του ασταριού ακόμη και μετά την τρίτη στρώση της βαφής επιδιόρθωσης. Αν εμφανιστούν φυσαλίδες στη βαφή, τρίψτε ελαφρά με υγρό γυαλόχαρτο την περιοχή επιδιόρθωσης (#600), απομακρύνοντας πάντα όλη τη σκόνη με ένα πανί, πριν ξαναβάψετε.

Όταν στεγνώσει καλά, απομακρύνετε το υλικό κάλυψης και κατόπιν αφήστε την επιδιόρθωση για μερικές μέρες.

Αφού περάσουν μερικές μέρες, ώστε η επιδιόρθωση να στεγνώσει τελείως και να σκληρύνει, τρίψτε απαλά τη βαμμένη περιοχή με ένα απαλό μίγμα τριψίματος. Ξεκινήστε από τις άκρες και προχωρήστε προς το κέντρο του μπαλώματος.

Τέλος, επαλείψτε ολόκληρη την περιοχή με κερί και απολαύστε το όχημά σας απαλλαγμένο από σκουριές. Επειδή οι βαφές ξεθωριάζουν με το πέρασμα του χρόνου, το μπάλωμα μπορεί να έχει ελαφρώς διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα. Ωστόσο, η διαφορά τελικά θα γίνει ουσιαστικά απαρατήρητη.