Συμβουλές για τα λιπαντικά

Οποιαδήποτε μερικώς χρησιμοποιημένα δοχεία (μπουκάλια) λαδιού κινητήρα, υγρών φρένων ή συστήματος μετάδοσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για ένα διάστημα τριών ετών μετά την αγορά τους. Ωστόσο, το προϊόν θα πρέπει να σφραγίζεται και να αποθηκεύεται σε ξηρό χώρο, μακριά από υγρασία.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που βλέπετε στην ετικέτα ενός δοχείου λαδιού είναι μία ομάδα αριθμών όπως 10W30. Οι αριθμοί αναφέρονται στο ιξώδες του λαδιού, ή την πυκνότητά του.

Ο πρώτος αριθμός ("10" στην περίπτωση αυτή) φανερώνει πόσο εύκολα ρέει το λάδι όταν είναι κρύο, και εάν θα παραμείνει αρκετά αραιό για εύκολη εκκίνηση τα κρύα πρωινά του χειμώνα.

Το γράμμα "W" δείχνει πόσο εύκολα θα ρέει το λάδι όταν είναι κρύο, και εάν θα παραμείνει αρκετά λεπτόρρευστο, για εύκολη εκκίνηση τα κρύα πρωινά, ειδικά το χειμώνα.

Ο δεύτερος αριθμός ("30" στο παράδειγμά μας) δείχνει πόσο καλά θα διατηρήσει το λάδι την πυκνότητά του σε υψηλές θερμοκρασίες.

Ο κινητήρας προσπαθεί να κρατήσει τη βενζίνη σε ξεχωριστό χώρο από εκείνο του λαδιού κατά τη διάρκεια λειτουργίας του κινητήρα, αλλά λόγω των διακυμάνσεων από τις χαμηλές στις υψηλές ταχύτητες, και από τις χαμηλές στις υψηλές θερμοκρασίες, είναι αδύνατο να θεωρήσουμε ότι δε θα περάσει καθόλου βενζίνη στο λάδι.

Επίσης, η συμπύκνωση από τις ακραίες θερμοκρασίες θα δημιουργήσει υδρατμούς (νερό), οι οποίοι καταλήγουν στο λάδι. Οι ακαθαρσίες και τα κατάλοιπα απομακρύνονται από το φίλτρο λαδιού, αλλά το μόνο πράγμα που απομακρύνει τα άλλα ανεπιθύμητα και επιζήμια υγρά είναι μία πλήρης αλλαγή λαδιού και φίλτρου.

Ελέγξτε το εγχειρίδιο κατόχου για το συνιστώμενο τύπο του λαδιού (όπως 5W30 ή 10W30). Εάν δεν έχετε το εγχειρίδιο κατόχου, ή χρειάζεστε επιπλέον πληροφορίες, ρωτήστε στο πρατήριο καυσίμων σας.

Αφαιρέστε κάθε ακαθαρσία, κερί ή γράσο από την περιοχή του σκουριασμένου σημείου.

Ξύστε την χαλαρή σκουριά με ένα μαχαίρι στοκαρίσματος ή ένα κατσαβίδι.

Χρησιμοποιήστε ένα προσάρτημα τροχού ή περιστροφικού τριβέα στο ηλεκτρικό σας τρυπάνι (γυαλόχαρτο Aρ. 24) για να αφαιρέσετε τη σκουριά. Να είστε σχολαστικός! Τρίψτε μία περιοχή μεγέθους περίπου 10 εκατοστών γύρω από το σημείο σκουριάς. Δεν θα πρέπει να σταματήσετε πριν κάνετε το μέταλλο να γυαλίζει.

Χρησιμοποιήστε ένα πανί για να απομακρύνετε όλη την σκόνη από το τρίψιμο.

Ετοιμάστε το υλικό πλήρωσης αμαξώματος σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στην συσκευασία. Μεγαλύτερες οπές απαιτούν ένα πλέγμα ή ένα προϊόν πλήρωσης από υαλοβάμβακα. Όταν χρησιμοποιείτε υαλοβάμβακα, επεξεργαστείτε τις φυσαλίδες για να το κάνετε όσο το δυνατόν πιο λείο.

Πληρώστε την τριμμένη περιοχή με ένα λεπτό στρώμα υλικού πλήρωσης αμαξώματος. Κρατήστε την σπάτουλα υπό γωνία 60˚ και εφαρμόστε το υλικό πλήρωσης έτσι, ώστε να είναι παχύτερο στο κέντρο της περιοχής επιδιόρθωσης και λεπτότερο στα άκρα της.

Αφήστε το να στεγνώσει, σύμφωνα με τις οδηγίες, και προσθέστε επιπλέον στρώσεις, αν και όπως είναι απαραίτητο.

Τρίψτε με γυαλόχαρτο το υλικό πλήρωσης που έχει σκληρύνει, ξεκινώντας με ένα χαρτί #40 και τελειώνοντας με #120. Τρίψτε υπό γωνία 45˚, και στη συνέχεια αλλάξτε την κατεύθυνση ώστε να σχηματίσετε ένα Χ.

Απλώστε ένα λεπτό στρώμα στόκου ή ένα υλικό στιλβώματος για να καλύψετε τις αμυχές από το τρίψιμο. Αφήστε το να στεγνώσει σύμφωνα με τις οδηγίες, και στην συνέχεια τρίψτε με ένα γυαλόχαρτο #220 και κατόπιν με #320. Χρησιμοποιείστε ένα πανί για να αφαιρέσετε τη σκόνη από το τρίψιμο.

Καλύψτε τη γύρω περιοχή και ψεκάστε με αστάρι. Ψεκάσετε μερικές λεπτές, ομοιόμορφες στρώσεις, ακολουθώντας τις οδηγίες. Όταν στεγνώσει (διαπιστώστε με την αφή), τρίψτε με υγρό γυαλόχαρτο #360 έως ότου γίνουν λείες, και τελειώστε με ένα γυαλόχαρτο #400. Τρίψτε την περιοχή έως ότου γίνει λεία σαν γυαλί! Απομακρύνετε όλη την σκόνη με ένα πανί.

Ψεκάσετε με το σωστό χρώμα ή βαφή με ένα προϊόν ψεκασμού επιδιορθώσεων. Θα χρειαστείτε τουλάχιστον πέντε πολύ λεπτές στρώσεις. Κάθε στρώση πρέπει να εφαρμόζεται ομοιόμορφα, και θα πρέπει να μπορείτε να δείτε το χρώμα του ασταριού ακόμη και μετά την τρίτη στρώση της βαφής επιδιόρθωσης. Αν εμφανιστούν φυσαλίδες στη βαφή, τρίψτε ελαφρά με υγρό γυαλόχαρτο την περιοχή επιδιόρθωσης (#600), απομακρύνοντας πάντα όλη τη σκόνη με ένα πανί, πριν ξαναβάψετε.

Όταν στεγνώσει καλά, απομακρύνετε το υλικό κάλυψης και κατόπιν αφήστε την επιδιόρθωση για μερικές μέρες.

Αφού περάσουν μερικές μέρες, ώστε η επιδιόρθωση να στεγνώσει τελείως και να σκληρύνει, τρίψτε απαλά τη βαμμένη περιοχή με ένα απαλό μίγμα τριψίματος. Ξεκινήστε από τις άκρες και προχωρήστε προς το κέντρο του μπαλώματος.

Τέλος, επαλείψτε ολόκληρη την περιοχή με κερί και απολαύστε το όχημά σας απαλλαγμένο από σκουριές. Επειδή οι βαφές ξεθωριάζουν με το πέρασμα του χρόνου, το μπάλωμα μπορεί να έχει ελαφρώς διαφορετικό χρώμα από το υπόλοιπο αμάξωμα. Ωστόσο, η διαφορά τελικά θα γίνει ουσιαστικά απαρατήρητη.

Πλύσιμο - Περιποίηση Αυτοκινήτου

Θα πρέπει να χρησιμοποιείτε μόνο σαπούνι με ουδέτερο pH που είναι ειδικά κατασκευασμένο για το πλύσιμο αυτοκινήτων. Στην αγορά διατίθενται πολλά. Και μη χρησιμοποιείτε σαπούνια ή απορρυπαντικά οικιακής καθαριότητας: πολλά από αυτά είναι πολύ ισχυρά, και μπορεί να εξασθενήσουν το φινίρισμα.
 
Το καλύτερο είναι να πλένετε το αυτοκίνητό σας στη σκιά. Με τον τρόπο αυτό δε θα στεγνώσει μόνο του πριν τελειώσετε, και δε θα σχηματιστούν κηλίδες ή λωρίδες.
Προσπαθήστε να το μουσκέψετε με ζεστό νερό (προσέξτε να μην καείτε!). Στη συνέχεια χρησιμοποιήστε μια πλαστική βούρτσα. Μπορεί να χρειαστεί να ρίξετε αρκετές φορές ζεστό και να τρίψετε με τη βούρτσα για να αφαιρεθεί όλο. Εάν παραμείνουν μικρά κομμάτια κόλλας, χρησιμοποιήστε διαλυτικό βαφής (όχι νέφτι, και ΠΟΤΕ βενζίνη) για να τα αφαιρέσετε.
Παρακαλούμε μην χρησιμοποιείτε αναψυκτικά τύπου κόλα! Όταν το αυτοκίνητό σας έχει μικρές κηλίδες που είναι δύσκολο να αφαιρεθούν, όπως πίσσα ή νεκρά ζωύφια, η καλύτερη λύση για να τα αφαιρέσετε με ασφάλεια είναι τα προϊόντα που κυκλοφορούν στο εμπόριο. Αυτά τα προϊόντα συνήθως έχουν βάση διαλυτικού ή πετρελαϊκού αιθέρα που ενισχύει τις απολιπαντικές / καθαριστικές ιδιότητές τους.
Αφού εφαρμόσετε το καθαριστικό, αφαιρέστε το σχολαστικά και πλύνετε αμέσως το σημείο με σαπούνι και νερό. Τηρείτε πάντα τις οδηγίες που αναγράφονται στη φιάλη, καθώς μερικά καθαριστικά μπορεί να βλάψουν το δέρμα σας ή τη βαφή του οχήματός σας εάν μείνουν για πολλή ώρα ή δε χρησιμοποιηθούν σωστά.
Και ποτέ, μα ποτέ, μην χρησιμοποιείτε βενζίνη ως καθαριστικό!
Ακούστε προσεκτικά, γιατί το αυτοκίνητό σας μπορεί να προσπαθεί να σας μιλήσει. Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται, το άψυχο αντικείμενο έχει ένα ιδιαίτερο λεξιλόγιο, αν εκπαιδεύσετε το αυτί σας να το ακούει.
 
Ένας οξύς ήχος ή ένας τριγμός ή ένας θόρυβος τριψίματος μπορεί να προειδοποιεί τον οδηγό για προβλήματα όπως κακώς ρυθμισμένο σύστημα εκπομπής, διαρροή σε ένα σωλήνα ή κακό χρονισμό του συστήματος ανάφλεξης.
 
Αν ο κινητήρας αρχίζει να σφυρίζει ή να χτυπά (πειράκια) όταν το όχημα επιταχύνει σε ανηφόρα, στα πιθανά προβλήματα περιλαμβάνονται λανθασμένος χρονισμός ανάφλεξης, καρμπυρατέρ που χρειάζεται προσοχή, ή ακόμα διαρροές αέρα. Μπορεί επίσης να σας προτείνει να αλλάξετε βενζίνη και να επιλέξετε έναν υψηλότερο δείκτη κατά των «κτυπημάτων» του κινητήρα (οκτανίων).
Αν το αυτοκίνητο συνεχίζει να τραντάζεται, αφού σβήσετε την ανάφλεξη, σα να μη θέλει να σταματήσει να λειτουργεί. Το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι κακή ρύθμιση του ρελαντί, δυσλειτουργία της βαλβίδας του φίλτρου αέρα ή απλώς ότι ο κινητήρας υπερθερμαίνεται λόγω βλάβης του θερμοστάτη, φραγμένου ψυγείου ή ελαττωματικής αντλίας νερού.
Ένας σύντομος ήχος ή ένας ήχος πολύ γρήγορου χτυπήματος συχνά σημαίνει ότι δεν υπάρχει αρκετό λάδι και τα «κοκοράκια» (ζυγοί) στο μηχανισμό ανοίγματος βαλβίδων κάνουν θόρυβο.
«Τσίριγμα» από τα ελαστικά όταν οδηγείτε υπό κανονικές συνθήκες προφανώς σημαίνει ότι οι τροχοί σας χρειάζονται ευθυγράμμιση. Φρένα που τσιρίζουν μπορεί απλά να σημαίνουν ότι υπάρχει λίγη σκόνη στους κυλίνδρους, ή ότι κάτι σοβαρότερο συμβαίνει, όπως φθαρμένα τακάκια. Αν το τσίριγμα γίνει θόρυβος τριψίματος, πηγαίνετε αμέσως στο πλησιέστερο πρατήριο καυσίμων, γιατί υπάρχει περίπτωση τα φρένα να χρειάζονται άμεση και επείγουσα επισκευή.
Aν το αυτοκίνητο κάνει έναν υπόκωφο θόρυβο όταν βάζετε ταχύτητα, κάποιο εξάρτημα στο εμπρός σύστημα μπορεί να είναι χαλαρό, ή η σύνδεση U μπορεί να είναι φθαρμένη και να χρειάζεται αντικατάσταση. Στη δεύτερη περίπτωση, ο υπόκωφος θόρυβος συνοδεύεται συνήθως από οξύ ήχο ή κραδασμούς κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου.
 
Σφύριγμα ή συριγμός μπορεί να σημαίνουν διαρροή του αγωγού αέρα (κενού). Ένας διαρκής, οξύς ήχος μπορεί να σημαίνει ότι ο ιμάντας κίνησης είναι χαλαρός. Αν ο ιμάντας σπάσει (κοπεί), θα ακουστούν δυνατά, γρήγορα χτυπήματα που θα διαρκέσουν λίγα δευτερόλεπτα.
Λίγα πράγματα αναστατώνουν τους κατόχους αυτοκινήτων όσο η σκουριά. Παρόλο που τα βαφεία αυτοκινήτων μπορούν να κάνουν ακόμη και τις πιο μικρές επιδιορθώσεις, ειδικά όπου υπάρχουν μεγάλες ζημιές, ορίστε μερικές υποδείξεις για να αντιμετωπίσετε μόνοι σας τα μικρά σημεία σκουριάς.
Σετ εξαρτημάτων για επιδιορθώσεις σκουριάς μπορείτε να αγοράσετε στα περισσότερα καταστήματα ειδών αυτοκινήτου. Περιέχουν όλα όσα χρειάζονται για να κάνετε μόνοι σας την επιδιόρθωση – φύλλα υαλοβάμβακα, γυαλόχαρτο, συσκευές εφαρμογής, πλαστική κόλλα πλήρωσης αμαξώματος, ρητίνη και έναν καταλύτη.
Αν οι ενδεικτικές φυσαλίδες σκουριάς στο όχημά σας δεν έχουν σκάσει, τρίψτε την περιοχή έως ότου φανεί το βασικό μέταλλο και πληρώστε με το πλαστικό υλικό πλήρωσης κοιλωμάτων του σετ. Ομαλοποιήστε το υλικό πλήρωσης με μία ειδική σπάτουλα και, όταν σκληρύνει, τρίψτε το με λεπτό γυαλόχαρτο στο περίγραμμα του οχήματος. Κατόπιν βάψτε το όπως περιγράφεται πιο κάτω.
Αν η φυσαλίδα σκουριάς έχει σκάσει και το σημείο έχει πορτοκαλί χρώμα και ξεφλουδίζει, τότε το σκουριασμένο σημείο πρέπει να καθαριστεί πλήρως (ή ακόμη και να κοπεί, αν το μέταλλο είναι σε βάθος σκουριασμένο) και η οπή που θα προκύψει πρέπει να πληρωθεί με υαλοβάμβακα.
Σε κάθε περίπτωση, ακολουθήστε με ακρίβεια της οδηγίες του σετ επιδιόρθωσης.